jueves, 28 de abril de 2011

Antonio Iglesias Vilarelle Director de Santiago

Iglesias Vilarelle, Antonio
(Santiago de Compostela 1889 - Pontevedra 1971)





Músico e mestre. Como músico cultivou diversos xéneros como o motete, a suite orquestral, o lied, o preludio sinfónico ou a canción popular. Dirixiu o Conservatorio de Música de Pontevedra, a Sociedade Coral Polifónica de Pontevedra, que el mesmo fundara xunto con A. Blanco Porto, e a revista cultural Logos (1932). Como mestre dirixiu o Laboratorio de Psicotecnia (1934), que puxera en marcha o Seminario de Estudos Galegos, e defendeu a galeguización do ensino desde os primeiros anos de escolarización do neno. Publicou a obra teórica Música en Compostela, sobre os instrumentos do Pórtico da Gloria. Foi membro numerario da Real Academia Galega, da Real Academia de Bellas Artes e da Comisión de Monumentos de Pontevedra.



Antonio Iglesias Vilarelle, Santiago 1889-Pontevedra 1971.
Músico,crítico musical, miembro de la Real Academia de Belas Artes,
director de la Coral polifónica. Foto de 1958.

Antonio Iglesias Vilarelle, Santiago 1889-Pontevedra 1971. Músico,crítico musical, miembro de la Real Academia de Belas Artes, director de la Coral polifónica de Pontevedra.También fué director del Conservatorio de Pontevedra y destaca como compositor

En los últimos a... Ver más años de su vida, y siendo muy niña, yo era su vecina, puerta con puerta en la calle Arzobispo Malvar de Pontevedra. Era una persona muy culta, educada y con una retranca de gallego muy graciosa, y siempre con un semblante impasible, que no te dejaba adivinar si estaba de broma o era en serio lo que te decía. Mi madre siempre me cuenta que era muy serio y educado, pero cuando iba al futbol a ver al Pontevedra perdía las formas y salían sapos por su boca, pero al día siguiente, si alguien se lo recordaba, con una retranca tremenda decía…..Ese era un pariente mío, yo no salí de casa ayer.
De alguna forma, el es en parte el culpable de mi estancia en la Polifónica de Pontevedra y mi gran amor por la música, sobretodo la clásica, ya que mis primeros recuerdos musicales son las notas del piano de Iglesias Vilarelle.Se oían en toda la calle, desde el crucero hasta la casa de Filgueira.
¡¡¡Si señor……. Un gran músico y una gran persona

Na Galipedia, a Wikipedia en galego.
Antón Iglesias Vilarelle, nado en Santiago de Compostela o 17 de xaneiro de 1891 e finado en Pontevedra o 11 de maio de 1971, foi un mestre e músico galego.

Traxectoria

Fundou con Antonio Blanco Porto a Sociedad Filarmónica de Pontevedra, da que foi secretario entre 1923 e 1925, e en 1940 converteuse en director da Coral Polifónica de Pontevedra. Tamén dirixiu o Conservatorio de Música de Pontevedra. Como músico cultivou diversos xéneros como o motete, a suite orquestral, o lied, o preludio sinfónico e a canción popular.

Creou con Xesús Ferro Couselo a revista Logos, da que foi director. Como mestre estibo a cargo da Sección de Pedagoxía e do Laboratorio de Psicotécnica do Seminario de Estudos Galegos, e defendeu a galeguización do ensino desde os primeiros anos de escolarización do neno. Participou na fundación do Partido Galeguista de Pontevedra en 1931 e integrouse na Dereita Galeguista logo da escisión do Partido Galeguista en maio de 1935.

Ingresou na Real Academia Galega o 29 de decembro de 1951. Foi membro da Real Academia de Bellas Artes e da Comisión de Monumentos de Pontevedra.
Era irmán da tamén mestra Josefa Iglesias Vilarelle.
http://gl.wikipedia.org/wiki/Ant%C3%B3n_Iglesias_Vilarelle

No hay comentarios:

Publicar un comentario