viernes, 22 de abril de 2011

Marcial del Adalid Compositor de A Coruña

Marcial del Adalid, nado na Coruña o 24 de agosto de 1826 e falecido en Lóngora, Oleiros, o 16 de outubro de 1881, foi un compositor musical.

TraxectoriaComezou os seus estudos musicais na súa cidade natal, onde empezou xa a compor. En 1844 viaxou a París coa intención de estudar con Frédéric Chopin, pero isto non chegou a suceder. Trasladouse a Londres, onde entre 1844 e 1849 estudou con Ignaz Moscheles. De volta a París, parece ser que recibiu consellos de Liszt. De volta a España viviu algúns anos en Madrid e logo dunha viaxe a París, onde intentou infrutuosamente estrear a súa ópera Inese e Bianca, con libreto italiano de Achille de Lauzières, retirouse ó seu pazo de Lóngora, onde residiu compoñendo ata a súa morte, un tanto apartado da vida musical.

Esta ópera foi estreada modernamente pola Universidade da Coruña o 21 de abril de 2007 en versión de concerto.

A súa obra está principalmente composta para piano, e amosa unha gran influencia de Chopin, ó mesmo tempo que amosa preocupación pola música galega. Reuniu folclore galego para o Cancionero de Inzenga e nalgunhas das súas obras pianísticas usa algúns destes temas.

http://gl.wikipedia.org/wiki/Marcial_del_Adalid

Foto
Fanny Garrido e Marcial del Adalid
(Cortesía María del Carmen Rubín)
Cantares viejos y nuevos de Galicia
Margarita Soto Viso


Fanny Garrido, mujer de Marcial

Fanny Garrido
A Coruña - Lians, 1917
Francisca González Garrido nació en La Coruña, escritora conocida por su cultura, se casó con el compositor Marcial de Adalid y vivió en su pazo de Lóngora en Lians, población de la que tomo el nombre para su pseudónimo, Eulalia de Lians.

Se cuenta que en un viaje a París del matrimonio, Fanny impresionó por su belleza y que, en una visita de la reina Isabel II a La Coruña, esta hizo detener su carruaje para hablar con Fanny, atraida por su belleza, y le prometió que sería su madrina en la boda real. Cuando está llegó, Fanny escribió a la reina para recordárselo y fue madrina en la boda de Isabel II.

Tras la muerte de su marido contrajo matrimonio con el eminente químico lucense José Rodríguez Mourelo.

Fanny colaboró con varias publicaciones como Galicia o El Correo de Madrid. Publicó su primera novela, Escaramuzas, de corte autobiográfico, en 1885, su segunda novela, La madre de Paco Pardo, vió la luz cuatro años más tarde. Una de sus novelas, Batallas, permanece inédita, y en la revista Galicia comenzó una novela por entregas pero no se terminó de publicar.

Destacó por sus traducciones de el alemán, de autores como Heine y especialmente de Goethe. Fue correspondiente de la Real Academia Galega, probablemente en 1906. Falleció el 11 de septiembre de 1917 en su pazo de Lóngora en Lians.

Obras
Batallas. Novela.
Escaramuzas. Madrid: Hernández, 1885. Novela.
La madre de Paco Pardo. Madrid: Rivadeneyra, Sucesores de, 1898. Novela.

Por Eulalia de Lians
http://www.escritoras.com/escritoras/escritora.php?i=745133039


Marcial del Adalid


 
As Mèlodies Pour Chant et Piano e Cantares Viejos y Nuevos
de Marcial del Adalid, editado pola Fundación "Pedro Barrié de la Maza"
no 1985, feito por Margarita Viso, e na miña opinión
un dos pilares fundamentales da música galega.


Marcial del Adalid


Enfantillages
Marcial del Adalid
Autora: Margarita Soto Viso

No hay comentarios:

Publicar un comentario